Sunday 18 September 2011

Apa jadi filem Raya Tak Jadi?

Apa jadi filem Raya Tak Jadi?:
JOYAH sebenarnya jatuh kasihan pada filem Raya Tak Jadi yang diarahkan oleh Razak Mohaideen ni. Orang dah beraya lebih dua minggu, alih-alih filem raya yang satu ni baru nak keluar panggung.

Mood raya pun dah tak ada sampaikan ramai yang tertanya-tanya pada Joyah apa dah jadi dengan filem ni. Kenapa lambat keluar dan kenapa baru sekarang nak tayang cerita raya yang dah berlalu pergi tu.

Dengar khabarnya Razak bengang dengan orang Finas sebab tidak membenarkan filem bertemanya ditayangkan pada hari raya yang lalu. Semuanya gara-gara Skim Wajib Tayang (SWT) yang menyebabkan filem Raya Tak Jadi jadi mangsa.

Ada SWT pun kena hentam, tak ada SWT pun kena hentam. Macam mana tu? Joyah tak menyebelahi mana-mana pihak tetapi dalam kes ini ada benar kata-kata pengarah seorang ni, Finas kena bagi laluan pada filem yang bertema.

Kalau tak diberi laluan macam mana filem bertema ni nak ditayangkan tepat pada masanya. Apalah nasib produser yang nak buat filem bertema kalau tak ada laluan yang baik untuk mereka.

Soal tayangan satu hal, soal untung pun kena ambil kira. Joyah tak rasa orang ramai nak tengok filem macam ni kalau dah basi. Kasihan pada produser yang dah keluar bajet juta-juta. Sebab ramai di antara mereka buat filem sebab nak kaut untung. Tak gitu?


- Utusan Online

No comments:

Post a Comment